Techniczno – handlowy doradca klienta. Czy to łatwy kawałek chleba?

Techniczno – handlowy doradca klienta. Czy to łatwy kawałek chleba?

Wiele firm poszukuje doradców klienta. Jednak jak wygląda praca człowieka na dość nietypowym stanowisku, a mianowicie techniczno – handlowym?

Tak naprawdę jest to jeden z odłamów w branży doradztwa klienteli. Czym zajmuje się osoba podejmują się tego stanowiska? Realizacją strategii marketingowej oraz sprzedażowej na powierzonym terenie. Techniczno – handlowy doradca klienta na terenie całej Polski aktywnie sprzedaje produkty, a oprócz tego nieustannie pozyskuje, utrzymuje oraz rozwija długoterminowe relacje z klientami.

Powinien również monitorować potrzeby rynku i analizować działania konkurencji. Ponadto zajmuje się doradzaniem technicznym w zakresie produktów w danej branży. Oczywiście musi raportować wyniki swojej pracy i przede wszystkim dbać o dobre imię i wizerunek firmy.

Przedsiębiorstwa wymagają najczęściej od kandydatów na to stanowisko znajomości języka angielskiego lub języka niemieckiego na poziomie komunikatywnym. Przyszły pracownik powinien mieć również prawo jazdy kategorii B, ponieważ musi podróżować po całej Polsce. Musi mieć wykształcenie techniczne, minimum średnie, a mile widziane wyższe.

Pracodawcy cenią sobie również minimum dwuletnie doświadczenie w konkretnej branży. Co w znacznym stopniu usprawnia pracę doradcy. Ważna jest również znajomość technik sprzedaży i negocjacji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *