Trudna praca doradcy klienta

Trudna praca doradcy klienta

trudna pracaWiększość osób dopiero rozpoczynających swoją przygodę z zarobkowaniem, prędzej czy później trafi na pracę w charakterze doradcy klienta. Niektórzy wolą podjąć pracę w gastronomii, zamiast „użerać się” z niewygodnymi pytaniami i roszczeniami klientów, którzy czują się oszukiwani jak tylko przekroczą próg banku, salonu telefonii komórkowej, czy w każdego innego miejsca, gdzie ktoś próbuje im coś sprzedać.

Nie jest to najwdzięczniejsze zajęcie, jednak najlepsi na tym stanowisku potrafią zdobyć pensję rzędu kilku tysięcy złotych, a to w znacznym stopniu rekompensuje wszelkie niedogodności związane z wykonywaniem danego zawodu. Na tym stanowisku jednak występuje również ogromna rotacja, związana z dość częstym zjawiskiem wypalenia, które niestety zatrważająco szybko dotyka doradców klienta, którzy mają dość wysokie progi sprzedażowe do zrealizowania. Presja z tym związana potrafi dość mocno nadwątlić nerwy, które z kolei w tym zawodzie stanowią o sukcesie lub totalnej porażce procesu sprzedażowego.

Target to święta rzecz zarówno dla sprzedawców, jak i doradców klienta. Nie wolno jednak uczynić z niego priorytetu i starać się jak najwięcej rozmawiać z klientami o ich oczekiwaniach. Wówczas minimalizujemy ryzyko reklamacji, które bez wątpienia obniżają prawdopodobieństwo otrzymania dodatkowych bonusów kwartalnych. Ponad to nie zapominajmy, że podobnie jak klienci, jesteśmy ludźmi. Spróbujmy czasem „pójść klientowi na rękę”, oczywiście zgodnie z polityką firmy w której pracujemy. To z pewnością zwiększy grono naszych stałych klientów i uczyni nas zaufanym doradcą, co z kolei przełoży się z pewnością na nasze zyski oraz satysfakcję z pracy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *