Nie każdy pracodawca oczekuje od kandydatów na poszczególne stanowiska listu motywacyjnego. Niemal zawsze niezbędnym elementem jest CV, a list motywacyjny niekiedy odchodzi nieco w zapomnienie. Jednak wciąż pojawiają się pracodawcy, którzy oczekują od potencjalnych pracowników tego dokumentu. Dlatego warto wiedzieć co zrobić, aby się wyróżnić przy pomocy listu motywacyjnego. Dotyczy to także kandydatów na stanowisko doradcy klienta.
Najpierw dokładnie przeczytaj ogłoszenie rekrutacyjne i pisz ten dokument na świeżo. Nie korzystaj z gotowych szablonów i utartych formułek. Zapoznaj się z profilem firmy, do której aplikujesz. To pozwoli Ci na opisanie siebie jako jak najbardziej wartościowego pracownika dla tego konkretnego przedsiębiorstwa. Napisz o swoich mocnych stronach. Odwołuj się do takich cech i umiejętności, które mógłbyś wykorzystać pracując na danym stanowisku. To bardzo ważne i każdy rekruter spojrzy na takie kwestie przychylnie.
Kiedy będziesz chwalić się swoimi osiągnięciami, bądź konkretny. Nie wymieniaj dwudziestu różnych osiągnięć z przestrzeni dziesięciu lat. Skup się na tych najważniejszych, które robią największe wrażenie. Z tyłu głowy cały czas pamiętaj o tym na jakie stanowisko aplikujesz. Wybierz takie osiągnięcia, które mogłyby pokrywać się z zakresem Twoich przyszłych obowiązków.
Uzasadnij w kilku zdaniach, dlaczego jesteś najlepszym kandydatem na stanowisko. Napisz o tym, dlaczego pracodawca zyska najwięcej, zatrudniając właśnie Ciebie.