Praca doradcy klienta wiąże się z koniecznością posiadania odpowiednich kompetencji. W tym przypadku ważne jest również odpowiednie wykształcenie. Jakie? Pora to sprawdzić.
Pracodawcy bardzo często poszukują doradców klienta. W szczególności dotyczy to firm oferujących sprzedaż określonych produktów czy usług. To właśnie tam konieczne jest zadbanie o właściwe relacje z innymi osobami.
Doradca klienta musi być uprzejmy, opanowany, a także odporny na stres. Te predyspozycje nie są jednak najważniejsze. Tutaj liczy się również posiadane wykształcenie i doświadczenie.
Doradca klienta – wykształcenie i doświadczenie
Jeżeli chodzi o wykształcenie, to pracodawcy preferują, żeby kandydaci na stanowisko doradcy klienta ukończyli minimum szkołę średnią. Często oczekują jednak wykształcenia wyższego, branżowego, jeżeli dotyczy to obsługi klienta w określonej, ścisłej, branży, na przykład technicznej, takie jak budownictwo.
Jeżeli chodzi o doświadczenie, to nierzadko jest ono jeszcze ważniejsze. Okazuje się, że rekruterzy chcą, żeby ich pracownicy wyróżniali się doświadczeniem z zakresu sprzedaży, przynajmniej kilkuletnim. To właśnie takie osoby mają największe szanse na zdobycie pracy w tym zawodzie. Pamiętaj, że zawsze warto próbować swoich sił i brać udział w różnych rekrutacjach.