Wydawać by się mogło, że rozległe doświadczenie zawodowe jest najlepszym sposobem na to, żeby otrzymać pracę swoich marzeń. Okazuje się jednak, że nie zawsze tak jest. Niekiedy może to również utrudniać życie. Jak to możliwe? Sprawdź w naszym artykule.
Jako doradca klienta, musisz posiadać przede wszystkim odpowiednie cechy charakteru. Szalenie ważna jest komunikatywność na jak najwyższym poziomie. To właśnie na tej podstawie przede wszystkim klient ocenia jakość obsługi. To jednak nie wszystko, ponieważ spore znaczenie ma również Twój wizerunek. Osoba, która zajmuje się obsługą klienta powinna być nienagannie ubrana, a także czysta. Oczywiście istotny jest również wysoki poziom kultury osobistej.
A czy ważne jest doświadczenie? Na pewno tak, ponieważ ułatwia odnalezienie się w szczególności w trudnych i niespodziewanych sytuacjach, których nie brakuje podczas pracy z klientem. A kiedy zbyt duże doświadczenie jest przeszkodą?
Bez wątpienia zbyt duże doświadczenie może okazać się problematyczne w sytuacji, gdy dana osoba aplikuje na stanowisko, które jest niższe, niż to które dotychczas obejmowała. W takiej sytuacji rekruter może się bać zatrudnić daną osobę, ponieważ może w krótkim czasie chcieć zmienić pracę na inną. To samo dotyczy wykształcenia. Jeżeli osoba z doktoratem chce pracować jako sprzedawca w sklepie, wielu rekruterom zapali się czerwona lampka.