Dla wielu osób praca zdalna stała się nową rzeczywistością, a to z powodu pandemii koronawirusa. Każdego dnia muszą mierzyć się z zaletami oraz wadami wypełniania swoich obowiązków w ten sposób. Przekonaj się, jak to wygląda w praktyce.
Pracując jako doradca klienta, swobodnie część swoich obowiązków możesz wykonywać zdalnie. Wiele osób korzysta z tej możliwości z obawy przed zarażeniem się koronawirusem. Z pozoru może się to wydawać prawdziwą bajką. Praca z domu, wstawanie o dowolnej porze… Nie do końca tak jest! Jeżeli takie są Twoje wyobrażenia – możesz się solidnie rozczarować.
Praca zdalna – wady i zalety
Wśród zalet bez wątpienia jest to, że ograniczając kontakty z innymi osobami praktycznie do minimum, rzeczywiście mniej narażać się będziesz na zarażenie koronawirusem. Oprócz tego, sporym atutem jest także możliwość samodzielnego rozplanowania swojego dnia, tak aby wypełnić odpowiednio swoje obowiązki. Niestety, często może to obrócić się również w wadę. W końcu niektórzy pracownicy mają problem z motywacją oraz odpowiednim podejściem do wykonywania swoich obowiązków.
W otoczeniu znajduje się także wiele różnorodnych rozpraszaczy, takich jak smartfon, telewizor, komputer czy po prostu inni domownicy – w szczególności dzieci, a także zwierzęta! W taki sposób można łatwo stracić koncentrację, a tym samym pracować zdecydowanie dłużej, niż robiłoby się to w normalnych okolicznościach.
Najważniejsze to dobrze zorganizować sobie miejsce i czas pracy
Tak, to jest podstawa w przypadku home office.