Każdy z nas podczas rozmowy rekrutacyjnej chce zrobić jak najlepsze pierwsze wrażenie. Jednak nie powinniśmy zapominać, by jednocześnie sprawdzić swojego pracodawcę. Dobrze jest zweryfikować, w jaki sposób traktuje personel, jak traktowani są klienci itd. Pamiętajmy o tym, że przejrzyste warunki zatrudnienia, a także ściśle określony zakres obowiązków jest podstawą do osiągnięcia stabilizacji i poczucia bezpieczeństwa w danym miejscu pracy. Nie tylko ty musisz spodobać się swojemu przyszłemu pracodawcy, ale również on tobie. Dotyczy to każdego stanowiska, także doradcy klienta. Już przed samą rozmową kwalifikacyjną określ swoje cele zawodowe, ale też zgromadź jak najwięcej informacji dotyczących firmy, do której kandydujesz. Nie zapomnij o tym, że możesz, i powinieneś, zadawać pytania. Rozmowa kwalifikacyjna jest również dla ciebie, zwłaszcza jeśli jesteś dobrym specjalistą i już posiadasz duże doświadczenie w swoim zawodzie. Pamiętaj o tym, że konkretny, rzetelny pracodawca będzie zawsze otwarty na dialog. Nigdy nie zamknie się na twoje pytania. Zresztą jeszcze przed samą rozmową można zorientować się, z jakim pracodawcą będziesz miał do czynienia. Z oferty powinno jasno wynikać, w jakim charakterze będziesz pracować, a także to, co będzie należało do twoich obowiązków. Zbyt ogólne wymagania, brak konkretów może świadczyć o tym, że dana firma nie będzie rzetelnym pracodawcą.
11
wrz
2019